SieMatic investeert in toekomstige groei

Het jaar 2020 stond voor SieMatic voor de herstructurering van het bedrijf. Ondanks alle onzekerheden en uitdagingen door corona werd de door het Management Team ontwikkelde strategie geïmplementeerd en zijn voor de bedrijfsontwikkeling belangrijke projecten voortgezet. In de kernmarkten boekte SieMatic een duidelijke groei. De omzet in bijvoorbeeld China werd verdrievoudigd en ook in de landen die door SieMatic als de thuismarkten worden beschouwd – Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland – steeg de omzet significant. SieMatic is optimistisch over 2021 en gaat ambitieus verder op het ingeslagen groeipad.

“We verheugen ons op het jaar 2021. SieMatic investeert tientallen miljoenen in nieuwe productiefaciliteiten op haar thuisbasis in Löhne (Duitsland). Dit zal onze concurrentiepositie aanzienlijk versterken. Daarbij zullen we dit jaar de volgende stappen zetten in de transformatie van een internationaal gewild productmerk naar een begeerd lifestylemerk. Bovendien investeren we in de digitalisering van ons bedrijfsmodel, waarmee we de bezoekersfrequentie bij onze zakenpartners zullen verhogen.” 
Hanjo Runde, CEO SieMatic.

Hoge investeringen in nieuwe productietechniek in vestiging Löhne
In partnerschap met machinebouwer HOMAG investeert SieMatic tientallen miljoenen in een nieuwe, volledig geïntegreerde ‘batch size 1’-productielijn. Met dit project wordt ook het langdurige commitment van de Chinese aandeelhouder Zugen Ni duidelijk zichtbaar.

SieMatic staat in de keukenbranche sinds de jaren negentig te boek als pionier in de zogeheten batch size 1-productie. Door de logische koppeling van productiestappen en de integratie van intelligente, gerobotiseerde sorteeroplossingen zal deze investering bijdragen aan een aanzienlijke efficiencyverbetering en capaciteitsvergroting.

Aan het eind van de zomer van 2021 wordt de eerste machine in Löhne in bedrijf gesteld. Voordat 2022 voorbij is, zullen alle nieuwe machines geïnstalleerd zijn. In de nieuwe productiefaciliteit is naast de benodigde capaciteitsvergroting ook al rekening gehouden met de vereisten van in de toekomst geplande productnoviteiten. Het bedrijf is sterk gecommitteerd aan de ontwikkeling daarvan.

“Gegeven de uitdagingen in het vorige jaar ben ik de SieMatic-medewerkers ongelooflijk dankbaar voor hoe we de crisis doorstaan hebben, en trots op de gezamenlijk met onze bedrijfspartners bereikte groei. We doen er alles voor om dit traject in 2021 succesvol voort te zetten en kijken positief naar de toekomst.” 
Hanjo Runde, CEO SieMatic.

 

05-08 SieMatic SLX-campagne Q1 2021 key visuals SieMatic SLX SieMatic www.siematic.com

05-08 SieMatic SLX-campagne, Q1 2021, key visuals SieMatic SLX© SieMatic, www.siematic.com 

Digitale transformatie als bedrijfsdoel
Centraal staat de versterking van het merk en de transformatie van een gewild productmerk naar een begeerd lifestylemerk dat niet alleen past bij de tijdgeest maar ook een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van die tijdgeest. Om mee te gaan met de veranderingen in de samenleving en het consumptiegedrag van belangrijke doelgroepen moderniseert het bedrijf het merk en investeert het in de attractiviteit en begeerlijkheid van SieMatic.

De modernisering van het merk moet in elke stap van de customer journey merkbaar worden. De kerndoelgroep – de creatieve klasse – is digitaal georiënteerd. Daarom gaat SieMatic ook zijn eigen businessmodel digitaliseren, meer gebruik maken van digitale media en een Digital Lead Program installeren om de bezoekfrequentie bij de dealers voor SieMatic keukens te vergroten.

Al medio januari werd in de belangrijkste kernmarkten van SieMatic een speciale campagne voor de veelvuldig geprezen SieMatic SLX gestart. In het tweede kwartaal volgt internationaal de campagne voor de herlancering van het merk met verdere productinnovaties.

“We zijn natuurlijk in het bijzonder erg blij met het grote succes van de nieuwe greeploze keuken ‘SieMatic PURE SLX’. Niet alleen overtuigde die vier jury’s van prestigieuze design-awards, ook onze SieMatic partners en consumenten over de wereld lopen er warm voor. Ons innovatieve, greeploze keukenconcept neemt nu al ruim 20% van de omzet voor zijn rekening en zal zowel ons als onze klanten nog veel plezier brengen.”
Hanjo Runde, CEO SieMatic.

Meer informatie: www.siematic.com




Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.