Verkoopcijfers van designkeukenfabrikant Kvik stijgen met 25 procent

Al meer dan 35 jaar levert Kvik Deens design tegen verrassend lage prijzen. Kvik telt 150 franchise-winkels in heel Europa, waarvan twintig in Nederland die in 2020. Dit jaar zijn de verkoopcijfers van de Deense designkeukenfabrikant Kvik in Nederland, sinds de uitbraak van corona, met 25 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Door de crisis zijn veel mensen gestart met het opknappen en verbouwen van hun huis, waaronder de keuken.

Hoog tijd dus om de nieuwste keukentrends te bespreken. Om de Nederlandse keukentrends te signaleren heeft Kvik aan de hand van de verkoopcijfers gekeken welke keukens het afgelopen jaar het meest zijn verkocht, in welke kleur, materiaal en met welke accessoires.

1.  Van wit naar donker

Nog geen zeven jaar geleden werden voornamelijk witte keukens verkocht. Tegenwoordig is dat wel anders. Momenteel is een van de bestverkochte keukens van Kvik de zwarte en grijze variant van de Prato. Deze modern matte keuken wordt vaak gecombineerd met een zwarte kraan en wasbak en een marmeren blad. Deze trend laat zien dat we steeds meer durven, maar we houden ons wel vast aan rustige en effen tinten om de tijdloze look te behouden.

2.  Groener dan ooit

Een betere wereld begint bij jezelf en daarom vinden we het steeds belangrijker om bewust duurzame keuzes te maken. Dit blijkt ook uit de verkoopcijfers van Kviks eerste keukencollectie  geproduceerd van uitsluitend FSC-gecertificeerd hout en omkaderde fronten gemaakt van gerecyclede petflessen. Voordat de nieuwe modellen überhaupt waren te zien in de winkels, werden ze al veelvuldig verkocht. Niet alleen de productiewijze is fraai en groener dan ooit. De Ombra en Pavia zijn ook van buiten stijlvol, strak én tijdloos.

3.  Nederlanders houden van hout

Hout in je keuken zorgt voor een warme en gezellige sfeer. Het creëert een fijne ontmoetingsplek en nu we meer thuiszitten is dat des te belangrijk geworden. De compleet houten keukens winnen in toenemende mate aan populariteit, zoals de Tacto van Kvik. Ook ziet Kvik dat er steeds vaker wordt gekozen voor een dun (2 cm) massief houten werkblad, dit geeft een ambachtelijke look en feel.

4.  De keuken als ontmoetingsplek
Voor veel Nederlanders is de keuken het hart van het huis. Het is de plek waar we gezamenlijk onze dag starten en eindigen. We kiezen in Nederland steeds vaker voor keukens met een duidelijke meubellook die de grens vervaagt tussen keuken en woonkamer. De Mano maakt zonder twijfel van de keuken het hart van je huis. Deze keuken is het prototype van Deens design op zijn best en combineert eenvoud, strakke lijnen en organische materialen. Niet voor niks is de Mano al meer dan twintig jaar de bestverkochte keuken van Kvik.

5.  Nederlanders willen tijdloos design
Nederlanders vervangen hun keuken gemiddeld pas na negentien jaar. Het is van belang dat het design tijdloos is en niet gebaseerd is op snelle trends. Dit zien we terug in de verkoopcijfers van de Tinta keuken. De Tinta is het afgelopen jaar veel verkocht. De stijl is minimalistisch, modern en elegant. Opvallend is dat de keukenkastjes vaak greeploos zijn om het geheel een strakke afwerking te geven.

Duurzaam Deens design

Al meer dan 35 jaar produceert en verkoopt Kvik duurzaam, tijdloos en ambachtelijk Deens design voor een betaalbare prijs. Deens design staat bekend om haar eenvoudige vormtaal en de functionele esthetiek. Met strakke lijnen, natuurlijke materialen, lichte kleuren en goed doordachte oplossingen ontstaan keukens die luxe uitstralen én comfortabel zijn. Een goede keuken is ten slotte niet alleen mooi, maar maakt je leven ook net iets makkelijker. Kvik biedt twaalf varianten keukens aan die beschikbaar zijn in verschillende kleuren en met diverse werkbladen, kasten en accessoires.

Kijk voor meer informatie op de website van Kvik.

Deel dit artikel:

Blijf op de hoogte

Vul uw gegevens in en druk op aanmelden. Wij houden u dan op de hoogte via onze nieuwsbrief.